Ortodonti Tel Tedavisi

Dişlerde meydana gelen çarpık duruş, yamukluklar ve aynı zamanda iskeletsel sorunlar ortodonti diş teli tedavisi ile giderilebilmektedir. Halk arasında diş teli olarak adlandırılan malzeme bu tedavide braketlerle birlikte kullanılarak hastaların çok daha düzgün bir diş görünümüne sahip olması sağlanabilir. Braketler küçük ebatlarda ve kare şeklinde dizayn edilmiş olan metal aparatlardır. Bu aparatların sabit kalmasına yardımcı olan malzeme de metalden üretilen ark tellerdir. Braketler özel bir malzeme kullanılarak dişlere yapıştırılır. Ark telinin uyguladığı baskı braketlerin yardımı ile dişe aktarılır ve bu sayede dişlerin yer değiştirerek düzgün bir sıralama görünümüne sahip olması sağlanır.

Yetişkinlerde Diş Teli Tedavisi

Diş teli tedavisi için yetişkinlik dönemini beklemek gerekmiyor. Ancak pek çok kişi çocukluk döneminde tedavi şansını çeşitli nedenlere bağlı olarak kaçırabiliyor. Bu durumda yetişkinlik döneminde çarpık diş görünümünün düzeltilmesi gerekiyor. Bu noktada bilinmesi gereken husus bu tedavi için hiçbir zaman geç kalınmadığıdır. Her yaştaki yetişkinler diş teli tedavisi ile düzgün bir diş görünümüne sahip olabilir. Elbette erken yaşlarda uygulanan tedavi daha kısa sürede istenen sonucu verebiliyor. Ancak yetişkinlerde de tedavinin başarılı bir şekilde gerçekleştirilebildiği bilinmelidir. Yetişkin hastalarda diş teli tedavisi biraz daha farklı bir şekilde gerçekleştirilir. Çocuklarda kullanılan braketler ile aynı braketler kullanılır. Ancak iskeletsel bir sorunun meydana gelmesi halinde diş teli tedavisi ile birlikte destek tedaviler de gerekebilir. Yetişkinlerde diş tellerinin görüneceği endişesi daha fazla yaşanabilmektedir. Hastaların bu kaygısını azaltmak adına şeffaf yapıda olan braketler kullanılabilir. Yetişkin hastalarda diş teli tedavisi eksik dişin zamanında giderilmemesinden kaynaklanan durumlarda da kullanılmaktadır. Eksik dişin boşalttığı bölüme doğru kaymaya başlayan dişler çarpık bir görünüme bürünebilir. Bu görünümü düzeltmek için de diş teli tedavisinden faydalanılabilir.

Braketlerin yapıştırılmasında kullanılan malzeme sağlığa zararlı mı?

Hiçbir zararı yoktur.

Diş telleri ağızda koku yapar mı?

Ağız temizliğine dikkat edilmesi durumunda yapmaz.

Diş teli ağızda metal bir tat bırakır mı?

Hayır.

Dişler istenen yönden farklı yöne kayar mı?

Diş telleri ile istenen hareket sağlandığından böyle bir sorun olmaz.

Diş telini ne kadar kullanmak gerekir?

Hastanın diş yapısına göre değişmektedir.

Bu tedavi sırasında her gıdayı tüketebilir miyim?

Elbette, bir sınırlama yoktur.

Dişleri düzeltmek için tek tedavi yöntemi diş teli midir?

Hayır, alternatif tedavi yöntemleri de mevcut.

Diş telinin apareyden farkı nedir?

Apareyler takılıp çıkarılabilir, diş teli sabit kalır.

Diş teli çürümeye neden olur mu?

Dişlere hiçbir zararı olmayan diş telleri çürüme yapmaz.

Diş Teli Tedavi Süresi

Bu tedavinin sonlandırılması için dişlerin istenen düzgün görünüme tam olarak kavuşması gerekmektedir. Dişlerin ne zaman düzgün duruş alacağı ise kişiden kişiye değişmektedir. Bu nedenle net bir tedavi süresinden bahsetmek yanıltıcı olabilir. Ancak genellikle 2 yıl ila 3 yıl arasında dişlerde istenen düzgün görünüm elde edildiğinden tedavi sonlandırılır. Genç hastalarda dişlerin istenen yöne doğru hareket etme süreci çok daha kısayken, yetişkin hastalarda bu süre daha uzun olabilmektedir. Bir anlamda tedavi süresinin yaşa bağlı olarak uzayabileceğinden söz etmek mümkün olabilir.

Neden İsveç Klinik?

İlk İletişim

Size özel atanan Estetik Maker’ınız ile nasıl bir süreç geçireceğiniz konusunda detaylı bilgi alarak sizin için en doğru olabilecek operasyon değerlendirme testine yapıyoruz.

Planlama & Rezervasyon

Burun estetiği hakkında resimlerinizin incelenip planlamanız yapıldıktan sonra ücretsiz randevu alarak doktorumuz ve Estetik Maker’ınızla ön görüşme yapıyor sonuca birlikte karar veriyoruz.

Estetik Maker

Beklentilerinizi dinleyerek size nasıl çözüm üretebileceğimizi Estetik Maker’larımız doktorlarımızla görüşerek konu hakkında sizi bilgilendiriyor ve tüm sürecinizi yönetiyoruz.

İsveç Tekniği

İsveç bilim adamlarının keşfettiği kişiye özel burun estetiği için özel hesaplamalar ile doğal ve en doğru sonucu yakalayarak operasyon süresini kısaltmayı hedeflemektedir.

Diş Teli Tedavisinin Avantajları

Çarpık ya da yamuk dişlerin görünümünü düzeltmek için kullanılan diş telleri en avantajlı tedavi yöntemi olarak kabul edilir. Dişlere protez uygulanarak ya da dolgu kaplamalar yaparak yamuk ve çarpık dişleri düzeltme tedavi yöntemi günümüzde pek tercih edilmemektedir. Bunun nedeni, dişlerde ciddi seviyede aşınmaya sebebiyet verebiliyor olmasıdır. Zira bu tedavinin uygulanabilmesi için dişlerde bir küçültme işleminin yapılması gerekir. Diş teli tedavisinin avantajı ise işte bu noktada devreye girmektedir. Dişlerin doğal yapıları tamamen korunarak gerçekleştirilen bu tedavide doğal dişlere hiçbir şekilde zarar verilmez.

Ortodonti Tel Tedavisinde Kullanılan Braket Çeşitleri

Eski dönemlerde sadece tek çeşit braketler ile ortodonti diş teli tedavisi uygulanırdı. Ancak günümüzde pek çok farklı malzeme kullanılarak tedavi hayata geçirilebilmektedir.

• Metal Braketler

Diş teli tedavisinde kullanılan metal braketler paslanmaz çelik malzemeden üretilmektedir. Üretiminde en kaliteli çelik malzeme kullanılmaktadır. Eski dönemlerde kullanılan metal braketlerden çok daha küçük ebatlarda üretilen bu braketler estetik açıdan da rahatsızlık verecek bir görünüm sunmaz. Metal braketlerin en önemli özelliği ark teliyle daha az sürtünme sunması ve dolayısıyla tedavi süresini çok daha aza indirgeyebilmesidir.

• Damon Braketler / Self Ligating Braketler

Bu braketlerin özelliği ise kapaklarının olmasıdır. Ark teli braketlere bu kapaklar vasıtasıyla bağlanır ve ark teli aynı zamanda braketlerin olduğu bölümden kayabilmektedir. Bu braketler tercih edildiğinde metal ya da elastik özellikte bir bağa gerek duyulmadığından bu bağ kullanılmaz. Tıpkı metal braketlerde olduğu gibi sürtünme daha az oranda gerçekleşir. Buna bağlı olarak da tedavi süresinin daha kısa olduğu braketlerdir.

• Seramik Braketler

Seramik braketlerin tercih edilmesindeki en yaygın sebep daha az görünmeleridir. Opak beyaz renkte olduklarından diş ile bütün bir renk görünümü sunabilirler. Ancak seramik braketlerin kırılganlık düzeyi yüksektir. Buna bağlı olarak beslenme esnasında dikkatli olunmasını zorunlu kılmaktadır. Tedavi süresini kısaltan bir braket değildir. Çünkü sürtünme düzeyi biraz daha fazladır.

• Lingual Braketler

Dışarıdan görünmediği için sıklıkla tercih edilen braket çeşitlerinden biridir. Dişlerin arka bölümüne yapıştırılır. Bu nedenle ön kısımdan görünmesi olanaksızdır. Ancak lingual braketler kişinin dişlerine göre özel olarak üretilmektedir. Bu nedenle maliyetinin diğer braket çeşitlerinden daha yüksek olduğu bilinmelidir.

Şeffaf Diş Teli ile Tedavi
Yamuk ya da çarpık dişlerin düzeltilmesi için uygulanan tedavide şeffaf diş telleri de kullanılabilmektedir. Bu teller şeffaf yapıda olan invisalign adı verilen plaklardan elde edilir. Kişiye özel olarak üretilmesi gereken bir diş teli çeşidi olduğundan hastanın dişlerine göre özel ölçü alınması gerekmektedir. Kaç adet plak kullanılacağı, düzeltilmesi hedeflenen diş sayısına göre değişir.

Hasta Açısından Diş Tellerinin Kullanımı
2 ila 3 yıl gibi uzun bir süre dişlerin üzerinde kalan diş telleri, daha düzgün bir diş görünümü elde edilmesini sağlar. Tedaviye ilk başlandığında hafif bir ağrı hissedilmesi normaldir. Hatta bazı yiyecekleri ısırdığınız anda da bir ağrı hissedebilirsiniz. Ancak ağrı daimi değildir. Tedavi boyunca ağrı yaşanmaz. İlk etapta hafif ağrılar ağrı kesici ilaç ile önlenebilmektedir. Aynı zamanda diş tellerinin yenilendiği her seans sonrasında da hafif ağrı meydana gelebilir. Sert yiyeceklerin tüketilmesi esnasında dikkatli olunması gerekir. Zamanla bu bir alışkanlığa dönüştüğünden hastaların sadece tedaviye başlandığı ilk ay dikkat etmesi yeterli olmaktadır. Tedavi süresinde ağız hijyenine ve bakımına maksimum düzeyde dikkat edilmesi gerekir.

Her yaşta diş teli uygulanır mı?

Çocukluk çağından itibaren her yaşta uygulanabilir.

İskeletsel bozukluk sadece diş telleriyle giderilir mi?

Bazı hastalarda cerrahi müdahale de gerekebilir.

Sonradan oluşan çarpıklıklar için diş teli tedavisi kullanılır mı?

Evet, kullanılabilir.

Sadece birkaç dişimde yamukluk var. Diş teli kullanmalı mıyım?

Estetik açıdan daha düzgün bir diş görünümü için kullanmanız önerilir.

Braket çeşidi tedavi süresini etkiler mi?

Tedavi süresini kısaltabilen braket çeşitleri vardır.

Hangi braketler tedaviyi kısaltır?

Metal ve damon braketler tedavi süresini azaltır.

Hangi braketin kullanılacağına kim karar verir?

Hastanın talebi doğrultusunda seçim yapılabilir.

Seçilen braket çeşidi tedavinin başarısında belirleyici olur mu?

Tedaviyi olumlu ya da olumsuz etkilemez.

Diş teli tedavisinde sürekli ağrı olur mu?

Hayır, sürekli bir ağrı olmaz.

Diş teli kopar mı?

Çok sert yiyecekler tüketilirken kopabilir. Ancak yenilenebilmektedir.

Konuşma ya da diksiyonda bozulma olur mu?

Kesinlikle konuşmayı etkilememektedir.

Teller çıkarıldığında dişte leke olur mu?

Hayır, dişlerde lekelenme olmaz.

Tedaviden sonra dişler yeniden çarpıklaşır mı?

İlerleyen yaşla birlikte dişlerde çarpıklaşma meydana gelir.

Diş teli tedavisi tekrarlanabilir mi?

Tekrarlanabilen bir tedavidir.

20 yaş dişlerim çıkmadı. Diş teli tedavisine başlayabilir miyim?

Bu durum tedaviye engel değildir, başlanabilir.

Kontroller hangi periyotla yapılır?

8 haftada bir kontrole gitmeniz gerekir.

Diş telleri özel hayatı etkiler mi?

Hayır. Öpüşme gibi eylemleri sınırlamaz.

Enfeksiyon riski var mıdır?

Ağız temizliğine dikkat edilmesi halinde enfeksiyon riski yoktur.

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan (53 oy, ortalama: 4,98 / 5)